Üdvözöljük az ANTIL Társasházkezelő Iroda honlapján!

 

A Kormány 289/2021. (V. 31.) Korm. rendelete a veszélyhelyzet során a személy- és vagyonegyesítő szervezetek működésére vonatkozó eltérő rendelkezések újbóli bevezetéséről szóló 502/2020. (XI. 16.) Korm. rendelet módosításáról.

Az R. 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"11. § 
 
(1) A társasház közgyűlést tarthat.

(2) Ha az éves elszámolásról és a következő évi költségvetésről való döntés vagy más kötelező döntés határideje a veszélyhelyzet ideje alatt 2021. július 1. napján vagy azt megelőzően járt le, és ezekben az ügyekben a veszélyhelyzet ideje alatt irányadó szabályok alkalmazásával nem született döntés, akkor e tárgykörökben 2021. október 15. napjáig kell a közgyűlésnek döntenie."

4. § 
 
Az R. 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„14. § 
 
(1) Ha a közös képviselő (intézőbizottság) megbízatása a veszélyhelyzet ideje alatt 2021. július 1. napján vagy azt megelőzően járt le, a közös képviselő (intézőbizottság) az új közös képviselő (intézőbizottság) megválasztásáig, de legkésőbb 2021. október 15. napjáig köteles a feladatait - változatlan díjazás mellett - ellátni.

(2) Ha a közös képviselő (intézőbizottság) megbízatása a veszélyhelyzet ideje alatt az (1) bekezdésben foglaltakon kívüli okból szűnt meg, vagy a közös képviselő (intézőbizottság) a veszélyhelyzet folytán nem volt képes ellátni a feladatait, az új közös képviselő (intézőbizottság) megválasztásáig a feladatokat a számvizsgáló bizottság látja el. Számvizsgáló bizottság hiányában, vagy ha a veszélyhelyzet folytán a számvizsgáló bizottság sem volt képes eljárni, az új közös képviselő (intézőbizottság) megválasztásáig a feladatokat bármely tulajdonostárs elláthatja.
 
(3) A veszélyhelyzet ideje alatt 2021. június 1-ig irányadó szabályok szerint csökkent létszámmal eljáró intézőbizottság az új közös képviselő (intézőbizottság) megválasztásáig látja el a feladatait.

(4) Az (1)-(3) bekezdés szerinti esetben az új közös képviselőt (intézőbizottságot) 2021. október 15-ig kell megválasztani, feltéve, hogy erről a veszélyhelyzet ideje alatt irányadó szabályok alkalmazásával nem született döntés."
 
 
Kérjük a Tisztelt Társasházi Lakástulajdonosokat, hogy legyenek fokozott türelemmel és a közös képviselőjüket a fenti információval kapcsolatban ne keressék telefonon, hiszen az elmúlt hónapokban felgyülemlett feladatok okán nem fog mindenki tudni azonnal összehívni minden házban közgyűlést!

 

___________________________________________________________________________________________________________________

KÖZÖS KÖLTSÉG FIZETÉSRE KÉRHETŐ-E MORATÓRIUM?

Sajnos nincs lehetőség arra, hogy a társasházi tulajdonosok ne fizessék a közös költséget, mivel folyamatosan fizetni kell a villany, víz- és csatornadíjakat is, emellett a házat is takarítani kell.
A meghirdetett fizetési moratórium a közös költségekre nem terjed ki, mivel nem tekinthető hitelnek és kölcsönnek sem, hanem a társasház működésével kapcsolatos költségeket kell belőle finanszírozni.

Ha a gondnok feladatkörébe a takarítás is hozzá tartozik, akkor annak megszüntetését nem lehet elrendelni.
Amennyiben valakinek fizetési nehézsége támadt a járványhelyzet miatt, akkor kérhet részletfizetést, de 50 %-ban továbbra is célszerű lenne fizetnie a közös költséget. (A saját lakáson belüli közüzemi díjakat is fizetni kell.)

Közgyűlést nem lehet a jelen helyzetben tartani, a közös képviselőnek pedig nincs olyan jogköre, hogy felfüggessze a közös költség fizetési kötelezettséget.

___________________________________________________________________________________________________________________

Működési célterületünk Budapest XI,  kerülete, valamint Budaörs társasházainak kezelése.

Megbízható takarékos gazdálkodás a fő célkitűzésünk.

  • A ház műszaki állapotának megfelelően rövid és középtávú üzemeltetési tervet készítünk, így lehet sorolni a kiadásokat.
  • Ahol tudunk költségcsökkentést javaslunk.
  • Precíz naprakész könyveléssel biztosítjuk, hogy követhető legyen a ház likviditása.
  • A hátralékkezelésre oda figyelünk, megpróbálunk megoldást találni a hátralékosoknak.
  • Az aktuális pályázati lehetőségeket kihasználjuk, a ház anyagi érdekeit képviseljük.
  • Felelősség biztosítással, és  jogi háttér támogatással rendelkezünk.

 Képviseletet váltana Nem tudja hogy kezdjen hozzá? Hívjon, segítünk! 

Több éve társasházkezeléssel foglalkozunk. Bövebben  az így dolgozunk oldalon olvashat.

 

Minden társasháznak ügyfélkapu belépést biztosítunk, ahol a társasházzal kapcsolatos fontos információkat találhat.

 

 

  

 

AJÁNLAT KÉRÉS

Kérjük adja meg elérhetőségét, és társasháza alapadatait, és akár telefonon, akár személyesen felkeressük.